لیست اختراعات سيدمجيد ملك جعفريان
خنك كاري به كمك برخورد يك جت سيال خنك كننده به صورت افقي، عمودي يا زاويه دار به سطح و ايجاد يك منطقه با انتقال حرارت بالا يكي از روش هاي مهم و رايج در صنعت مي باشد. در محل برخورد جت سيال به سطح مورد نظر جهت خنك كاري، شستشو يا پوشش دهي، پديده اي به نام پرش هيدروليكي اتفاق مي افتد. يك روش مهم و كاربردي در راستاي افزايش پوشش دهي و انتقال حرارت بيشتر جهت خنك كاري، ايجاد چرخش در سيال است. به همين منظور اقدام به طراحي، ساخت و راه اندازي يك دستگاه آزمايشگاهي ايجاد پرش هاي هيدروليكي با مكانيزم ايجاد جت سيال چرخشي با قابليت تنظيم سرعت چرخشي جت سيال گرديد تا بتوان پرش هاي هيدروليكي ايجاد كرد و با شناسايي و بررسي مناطق موثر قبل از پرش و بعد از پرش به مطالعه ي اين پديده پرداخت. در اين دستگاه، سيال به كمك يك پمپ به سمت مكانيزم ايجاد چرخش جت سيال هدايت مي شود. مكانيزم ايجاد چرخش جت سيال شامل يك موتور الكتريكي، گيربكس، شفت، لوله و متعلقات مي باشد. براي تنظيم ميزان چرخش جت سيال از يك اينورتر استفاده مي شود. سيال پس از برخورد جت سيال چرخشي به صفحه ي هدف و تشكيل پرش هيدروليكي به مخزن سرريز و سپس به سمت مخزن اصلي سيال هدايت مي شود.
خنك¬كاري به كمك برخورد يك جت سيال خنك كننده به صورت افقي، عمودي يا زاويه¬دار به سطح و ايجاد يك منطقه با انتقال حرارت بالا يكي از روش¬هاي مهم و رايج در صنعت مي¬باشد. در محل برخورد جت سيال به سطح مورد نظر جهت خنك¬كاري، شستشو يا پوشش¬دهي، پديده¬اي به نام پرش هيدروليكي اتفاق مي¬افتد. نازل يكي از اجزاء مهم در تشكيل پرش هيدروليكي مي¬باشد، در يك جت برخوردي تكي كه در خنك¬سازي سطح استفاده مي¬شود، نرخ بالاي انتقال حرارت در مجاورت نقطه برخورد و منطقه پرش شكل گرفته، حاصل شده اما نرخ انتقال حرارت سريعا با دور شدن از اين ناحيه كاهش مي¬يابد. بنابراين توزيع شار حرارت خالص در اطراف نقطه برخورد خيلي غير يكنواخت خواهد بود. براي غلبه بر اين نقص، در بسياري از كاربرد¬هاي صنعتي از جت¬هاي چند¬گانه استفاده مي¬شود. به همين منظور اقدام به طراحي، ساخت و راه¬اندازي يك مكانيزم براي دستگاه ايجاد پرش هيدروليكي دونازله به هدف تغيير دو فاصله دو نازل در جهت طول و عرض و نيز تغيير فاصله بين ان دو تا بتوان پرش¬هاي هيدروليكي دوگانه ايجاد كرد و با شناسايي و بررسي مناطق موثر، برهمكنش بين آنها به مطالعه¬ي اين پديده پرداخت. سيال پس از عبور از پمپ و دبي سنج به نازل رسيده و پس از برخورد جت هاي سيال به صفحه¬ي هدف و تشكيل پرش هيدروليكي به مخزن سرريز و سپس به سمت مخزن اصلي سيال هدايت مي¬شود.
موارد یافت شده: 2